La revedere, Universal Analytics
Anul trecut, Google a anuntat ca va inlocui Universal Analytics (UA) cu un serviciu nou si imbunatatit: Google Analytics 4 (GA4). Pe scurt, este o unealta de analiza imbunatatita care va permite sa masurati traficul, sa monitorizati implicarea si sa intelegeti mai bine comportamentul utilizatorilor pe site-ul dvs.
Pana pe 1 iulie 2023, toata lumea va trebui sa faca trecerea, fie prin crearea unei proprietati GA4 singuri, fie lasand Google sa creeze automat una pentru voi – cu exceptia cazului in care decideti sa renuntati. Alternativ, puteti trece acum. Confuz? Probabil. In ciuda tuturor articolelor de explicare, GA4 se simte inca ca o cutie neagra. In acest blog, vom analiza cronologia pentru GA4 si principalele actualizari pe care le puteti astepta.
Care sunt datele cheie pentru GA4?
- Martie 2023: vei primi automat o noua proprietate GA4 creata de Google.
- Pana la 1 iulie 2023: poti continua sa utilizezi UA (Universal Analytics) in mod obisnuit.
- Incepand cu 1 iulie 2023: proprietatile UA nu vor mai procesa date.
- Dupa 1 iulie 2023: Veti avea in continuare acces la rapoartele UA pentru o perioada de timp. Exact cat timp, nimeni nu stie – Google inca nu a confirmat acest lucru (asa ca ar fi intelept sa exportati datele istorice mai devreme decat mai tarziu). De la aceasta data, toate datele noi vor fi transferate numai in proprietatile GA4.
Ce este diferit la GA4?
- Arhitectura datelor: Spre deosebire de UA, care utilizeaza date bazate pe sesiuni, GA4 utilizeaza date bazate pe evenimente, varianta mai flexibila si mai scalabila.
- Utilizarea cookie-urilor: UA se bazeaza pe cookies-uri pentru a colecta date despre utilizatorii site-ului, iar GA4 utilizeaza o tehnologie denumita “Measurement ID”, colectand astfel date despre utilizatori chiar daca acestia nu accepta cookie-urile.
- Masurare cross-platform: GA4 permite masurarea comportamentului utilizatorilor pe mai multe platforme: website, aplicatii mobile si alte dispozitive, pentru o analiza si raportarea mai completa a interactiunilor.
- Functii de analiza imbunatatite: GA4 vine cu multe functii noi de analiza, precum analiza predictiva: utilizarea algoritmilor de invatare automata pentru a prezice comportamentul viitor al utilizatorilor pe site si probabilitatea efectuarii unei actiuni.
- Personalizare mai mare: GA4 ofera mai multe optiuni de personalizare prin care se poate configura si personaliza colectarea si utilizarea datelor in mod mai exact si granular. Aceasta este utila, in special pentru site-urile care au nevoie de o analiza mai detaliata a comportamentului utilizatorilor.
- Nu mai exista rata de respingere (bounce rate): Aceasta metrica UA a fost inlocuita de „rata de angajament”, care se concentreaza pe numarul de interactiuni angajate. Daca va simtiti nostalgic pentru buna veche rata de respingere – aceasta va fi pur si simplu procentul de sesiuni care nu au fost sesiuni angajate (adica cele care au durat mai putin de 10 secunde).
- Google Tag Manager: Spre deosebire de UA, Google Tag Manager a devenit destul de important in GA4. De ce? Pentru ca toate obiectivele sunt acum bazate pe evenimente si, in timp ce in trecut era posibil sa masurati unele dintre acestea fara GTM in loc, nu va fi cazul acum.
Ce este nou in GA4?
- Personalizare mai buna: Asteptati-va la optiuni avansate mai multe si mult mai multe.
- Detectarea anomaliilor: Detectarea anomaliilor este disponibila pe majoritatea graficelor de linie. Este o unealta utila pentru a observa diferentele statistice in datele dvs.
- Analiza predictiva: UA nu se preteaza la analizele predictiva. Fie trebuie sa platiti pentru o unealta separata, fie sa o creati singur. Vestea buna este ca GA4 este pregatit pentru analizele predictive. Puteti vedea totul, de la probabilitatea de ratare si potentialii cheltuitori importanti pana la probabilitatea de cumparare si multe altele.
…si multe altele!
Suntem aici sa va ajutam
Vestea buna este ca nu trebuie sa invatati cum sa utilizati GA4 singuri. In timp ce Google va crea automat noul dvs. cont GA4, echipa noastra de experti il va audita, asigurandu-se ca este configurat corect cu toate datele de care aveti nevoie.
La fiecare lansare de website, clientii nostri primesc un tablou de bord personalizat Google Data Studio (GDS), pe care il configuram si il mentinem pentru ei.
Interesat de o colaborare cu VERITY AGENCY? Scrie-ne la hi@verity-agency.ro.