Daca lucrezi in marketing, mai mult ca sigur ca ai auzit pana acum de cuvantul “Omnichannel” care, de altfel, nu reprezinta nimic altceva decat o abordare diferita si totodata concentrata aproape integral pe oferirea unei experiente coerente si satisfacatoare clientilor, luand in calcul toate canalele de vanzare pe care le folosesti. De asemenea, multi o considera ca fiind secretul din spatele unei campanii de succes in marketing.
Potrivit unui studiu efectuat de Universitatea Harvard, 73% dintre cumparatorii online prefera sa achizitioneze produse sau servicii prin mai multe canale. Fiecare dintre acestea iti poate oferi o oportunitate suplimentara de a atrage potentiali clienti interesati sa plateasca pentru produsele sau serviciile tale. De asemenea, daca nu acorzi suficienta atentie fiecarui canal in parte, risti sa pierzi conexiunea cu consumatorii tai digitali.
Iata tot ce trebuie sa stii despre Omnichannel Marketing
Ce este marketingul “Omnichannel”?
Marketingul “Omnichannel” se refera la continutul pe care il creati pe o varietate de canale. Acestea includ aplicatii, retele sociale, e-mail, site-uri web si canale offline, cum ar fi reclamele tiparite. Fiecare canal ofera afacerii dvs. o noua oportunitate si va asigura ca va maximizati potentialul cu fiecare client.
Cand adopti o abordare “omnichannel” a strategiei tale de marketing, trebuie sa acorzi atentie continutului pe care il creezi pentru fiecare canal. De exemplu, poti trimite e-mailuri in mod regulat dar trebuie sa acorzi o atentie pe masura si celorlaltor canale din funnel-ul tau de vanzari, mai ales celor care iti ofera cele mai multe oportunitati.
Pe de alta parte, daca iti concentrezi toate resursele, timpul si efortul intr-un singur canal, acest lucru ar putea afecta experienta clientilor, dar si rezultatul final.
Omnichannel Marketing vs. Multichannel Marketing
Marketingul “omnichannel” presupune o atentie orientata asupra clientului. Acest lucru inseamna ca tot ceea ce faci din perspectiva marketingului digital este pentru clientul tau, iar obiectivul este de a-i oferi lui o experienta fara probleme si de calitate.
Chiar daca marketingul “multichannel” are multe elemente in comun, acesta din urma presupune mai degraba o atentie concentrata pe companie. Astfel, companiile ofera clientilor mai multe modalitati diferite de a interactiona cu brandul lor, dar nu sunt dedicate dezvoltarii unei experiente coezive. Pentru a construi o strategie de succes, va trebui sa gasesti un echilibru intre cele 2 abordari luand in calcul atat obiectivele companiei, cat si modul prin care aceasta se raporteaza la obiectivele clientilor.
Cum functioneaza abordarea “Omnichannel”?
Pentru a intelege importanta marketing-ului de tip omnichannel, trebuie sa iei in considerare experienta clientului pe tot parcursul interactiunii si sa oferi o integrare perfecta a pasilor la fiecare punct de contact.
Sa presupunem ca un potential client iti gaseste pagina de Instagram. De obicei, acesta se uita la cateva dintre cele mai recente postari iar apoi intra pe link-ul site-ului pe care il ai in bio.
Odata ajuns pe site-ul tau, el adauga cateva produse in cosul de cumparaturi dar inca nu este pregatit sa si cumpere.
Pentru a-l ajuta sa finalizeze achizitia, el va primi un mesaj pop-up cu o reducere la prima comanda. Va da click pe mesajul pop-up iar apoi vei continua procesul de marketing trimitandu-i o oferta de bun venit utilizand o campanie de remarketing pentru persoanele care au abandonat cosul.
In acest exemplu, avem peste trei canale diferite de care te folosesti pentru convertirea unui potential client in client platitor. Poate ca acesta nu ar fi ajuns pe site-ul tau daca nu ar fi gasit link-ul in bio. Pe de alta parte, daca nu ai fi avut campania de remarketing dedicata celor care au abandonat cosul, poate ca nu ar fi cumparat un produs.
Importanta marketingului de tip Omnichannel
Personalizarea si segmentarea
In era digitala actuala, personalizarea si segmentarea sunt aspecte obligatorii. Nu te poti astepta ca toti prospectii tai sa converteasca din aceleasi campanii de e-mailuri, pop-up-uri si reclame. Atunci cand segmentezi si personalizezi abordarea, poti construi o conexiune valoroasa cu clientii tai. Le poti oferi oferte si produse pe care le doresc cu adevarat.
Ia decizii bazate pe statistici
Cu aceasta abordare de marketing digital, poti obtine o noua perspectiva asupra publicului tau potential. Vei afla mai multe despre comportamentele si demografia consumatorilor. Acest lucru iti va permite sa creezi o strategie mai eficienta, cu rezultate mult mai rapide.
Imbunatateste funnel-ul de vanzari
Odata ce creezi o strategie omnichannel, poti rafina funnel-ul tau de vanzari si poti gasi noi modalitati de a imbunatati experienta clientilor. Astfel, te vei asigura ca generezi clienti valorosi care sunt mai predispusi sa devina clienti platitori.
Creste ciclul de viata al clientilor
Cu integrarea perfecta a fiecarui pas din experienta clientilor tai, poti converti vizitatorii site-ului tau in clienti platitori. Acest lucru te ajuta, de asemenea, sa generezi mai multi clienti si sa iti cresti vanzarile. Potrivit unui studiu Google, ciclul de viata al clientilor proveniti dintr-o campanie de tip omnichannel au o valoare cu 30% mai mare decat cei care fac o singura achizitie.
Asadar, desi crearea acestei flux de lucru poate lua timp, vei avea si multe beneficii.
Cum iti poti crea propria ta strategie Omnichannel
Contureaza profilul clientului cumparator
Pentru a putea crea o strategie omnichannel, este important sa iti intelegi publicul tinta inca de la inceput. Ce platforme sociale folosesc? Ce brand-uri prefera? Cum isi petrec timpul liber? Astfel de intrebari te ajuta sa intelegi comportamentul consumatorilor, lucru ce il poti valorifica mai tarziu, pe tot parcursul interactiunii tale cu ei.
Gandeste-te la toate canalele pe care audienta ta le foloseste
Exista o multime de platforme la care poti apela. Cu toate acestea, nu iti pierde timpul construindu-ti prezenta pe cele care nu sunt folosite deja de catre publicul tau tinta. Este important sa comunici pe canale diferite dar sa tii cont de cele relevante pentru tine. Iata cateva dintre cele mai populare optiuni:
- Social Media: Gandeste-te pe ce platforma sociala isi petrece timpul audienta ta. Linkedin, Twitter, Instagram sau Facebook? Daca ai gasit optiunea potrivita, poti incepe sa creezi o strategie de publicitate platita si posta in mod regulat.
- Email Marketing: Email-urile iti permit sa trimiti oferte, actualizari si informatii despre promotiile disponibile catre lista celor care sunt abonati. Aceste persoane au aratat deja un interes pentru produsul tau si pot fi considerati ca fiind cei mai predispusi sa faca o achizitie. Lansarea unei campanii de email marketing este mult mai usoara decat crezi si este unul dintre cele mai eficiente si profitabile canale de marketing digital.
- Chat Live: Daca ai un chat live pe site-ul tau, poti raspunde in timp real intrebarilor pe care clientii tai le au. Acest lucru va imbunatati experienta clientilor tai si te va ajuta sa vinzi produse potentialilor cumparatori sau sa le oferi produse complementare.
- SMS: Marketingul prin SMS este excelent pentru primirea ofertelor sau reducerilor de catre clientii tai. De asemenea, poti folosi un astfel de canal pentru actualizari privind informatiile de livrare sau urmarire a comenzilor.
- Notificari Push: Daca detii o aplicatie, notificarile push pot fi un instrument foarte bun in procesul de interactionare cu clientii tai, cu scopul de a-i determina sa finalizeze achizitii sau sa profite de oferte.
Acestea sunt doar cateva exemple de canale pe care le poti include in strategia ta de tip omnichannel. Dar trebuie sa tii cont ca ele pot varia in functie de profilul afacerii. Site-ul tau, continutul postat, publicitatea tiparita sunt, de asemenea, alte canale care se pot dovedi valoroase.
Foloseste segmentarea
Segmentarea te ajuta sa Imbunatatesti personalizarea in strategia ta de marketing pe mai multe canale. Atunci cand segmentezi obiectivele strategiei de marketing, poti crea o experienta mai usoara pentru cumparator. De exemplu, segmentarea poate fi fluxul de lucru pentru cosul abandonat pe care l-ai setat.
Cand un potential cumparator paraseste cosul, acesta primeste un e-mail de tip reminder pentru a-l determina sa finalizeze achizitia. Nu ar trebui sa trimiteti acelasi mesaj pentru fiecare persoana care viziteaza site-ul. In schimb, puteti sa ii plasati intr-un flux de lucru bazat pe comportamentul lor de cumparare, achizitiile anterioare sau cautarile recente pe site-ul dvs.
Iata cateva exemple de segmentare pe care le puteti utiliza:
- Achizitii anterioare
- Cos abandonat
- Comportament de cumparare
- Cautari recente
- Locatie, varsta sau sex
- Implicare in campaniile de e-mail
- Sezon
Cu procesul de segmentare, nu trebuie sa iti fie teama sa fii creativ si sa testezi ce functioneaza mai bine pentru industria ta. Fara testare, nu vei sti niciodata care dintre segmente este cel mai profitabil pentru tine.
Vizualizeaza Calatoria Clientului
Odata ce ai ales canalele de baza si ai inceput sa segmentezi abordarea, este timpul sa faci un pas inapoi si sa te gandesti la cum va arata experienta clientului pe tot parcursul procesului. Va trebui sa iei in considerare nevoile clientilor tai, punctele tale forte, dar si care parti ale experientei clientului poti fi imbunatatite.
In general, experienta clientilor poate fi putin diferita, dar iata cateva dintre cele mai des intalnite etape:
- Constientizare: reclame platite, social media, marketing prin SMS, marketing prin e-mail, publicitate tiparita
- Considerare: marketing de continut, site web, chat live, recenzii
- Achizitie: comanda online, achizitie in persoana, achizitie prin aplicatie
- Loialitate si advocacy: lasa o recenzie, impartaseste informatii cu un coleg, postari pe social media
- Mentine Consistenta
Pe parcursul experientei clientului, va trebui sa te asiguri ca ramai consecvent in limbajul pe care il folosesti, cuvintele pe care le alegi si strategia de marketing. Toate aceste aspecte asigura impreuna crearea unei experiente fara probleme la fiecare prag din funnel-ul tau. Daca tonul si cuvintele folosite in marketingul prin SMS difera de cele folosite in postarile tale de pe retelele sociale, acest lucru poate afecta interactiunea clientilor cu brandul tau si poate avea un impact negativ asupra credibilitatii.
Analizeaza Datele si Performanta
Odata ce totul functioneaza conform asteptarilor, poti incepe sa aloci timp analizei datelor obtinute. Va trebui sa faci acest lucru in mod regulat, lunar, trimestrial si anual. Astfel, poti identifica si ajusta din timp defectele de abordare din campania ta de omnichannel marketing.
Vei putea extrage date din fiecare canal pe care l-ai folosit si astfel, vei putea obtine o imagine clara a progresului facut. De asemenea, poti folosi instrumente precum Google Analytics si alte instrumente gratuite de marketing omnichannel pentru a masura performanta.
Daca iti doresti sa afii mai multe despre cum poate o strategie omnichannel sa iti ajute afacerea, echipa Verity Agency este gata sa va ofere toate informatiile necesare.